یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۰۳

شناخت اجزاي بالابرها و آسانسورهاي هيدروليک

خدمات فروش بالابر صنعتی ،درب اتوماتیک پارکینگ ،کرکره برقی کلیه خدمات نصب ، راه اندازی ، تعمیرات و فروش

شناخت اجزاي بالابرها و آسانسورهاي هيدروليک

۲۲۳ بازديد
معرفی اجزای مختلف آسانسورهای هیدرولیک نسبت به تشریح مشخصات فنی و الزامات هر یک از اجزای آن
اجزای بالابرها و آسانسورها

جک هيدروليک
1- جک يک مرحله اي Single stage

جک هاي يک مرحله اي عمدتاً بدليل هزينه کم، بيشترين کاربرد را دارند.

2- جک چند مرحله اي Telescopic

در مواردي که در خصوص حفر چاه براي نصب جک محدوديت وجود داشته و يا طول تراول زياد مي باشد از جک چند مرحله اي استفاده مي گردد. عموماً هزينه تأمين جک چند مرحله اي بسيار زياد مي باشد. معمولاً جک هاي تلسکوپي در دو نوع دو مرحله اي و سه مرحله اي توليد مي گردند. در برخي پروژه ها که طول مسير حرکتي طولاني مي باشد به علت محدوديت هاي ناشي از حمل و نقل و جايگذاري جک در چاهک آسانسور، جک هاي يک مرحله اي به صورت دو تکه توليد و در محل پروژه بهم متصل مي گردند.

اجزاي اصلي جک هيدروليک
اجزاي اصلي جک هيدروليک عبارتند از سيلندر، پيستون و صفحات نگهدارنده

سيلندر

به استوانه اي که بخش خارجي جک را تشکيل مي دهد سيلندر گويند. سطح داخلي سيلندر بايستي بسيار صاف و صيقلي بوده و سطح خارجي آن بايستي در برابر فشارهاي وارده و همچنين خوردگي ناشي از رطوبت محيط بسيار مقاوم باشد. در يک سيستم هيدروليک نيرو توسط پيستون به طور مستقيم يا غيرمستقيم به کابين آسانسور منتقل مي شود.

براي بالابرهاي هيدروليک تا ظرفيت 30 تن از آسانسور جک مستقيم از بغل و يا از زير يک مرحله استفاده مي شود. براي آسانسورهاي با ظرفيت بالاتر و طول حرکت بيش از 30 متر از جک بغل غيرمستقيم با چند استيج (stage) استفاده مي گردد. طول هر استيج نيز حداکثر 8 متر مي باشد. قطعات جک به هنگامي که به داخل هم جمع شده يا خارج مي شوند بايد به صورت هماهنگ عمل نموده، در غير اين صورت به کابين ضربه و شوک وارد مي شود.

پيستون

به استوانه اي که در داخل سيلندر قرار گرفته و با تغيير فشار روغن موجب حرکت کابين مي گردد، پيستون گويند. پيستون مي بايست ساختمان بسيار دقيق و صيقلي داشته و در برابر فشارهاي ناشي از بارهاي استاتيکي و ديناميکي داراي مقاومت کافي باشد.

صفحات نگهدارنده plate

به صفحات ضخيم و مقاوم که بسته به نوع جک در زير يا بالاي جک قرار گرفته و وظيفه انتقال فشارهاي وارده از بارهاي استاتيکي و ديناميکي به سازه ساختمان را دارد صفحات نگهدارنده گويند.

پاوريونيت

بالابرهاي هيدروليکي توانايي به حرکت درآوردن کابين را از بخش نسبتاً کوچکي به نام پاوريونيت دريافت مي کنند. پاوريونيت جعبه فلزي محکمي است که متعلقات بسياري در داخل و بر روي آن تعبيه شده است. پاوريونيت در بخش هاي ذيل مورد بررسي قرار مي گيرد:

o محفظه روغن Tank

o گروه شيرها Valves

o موتور و پمپ هيدروليک Motor pump

o لوازم و تجهيزات Accessory

 

فروش بالابر صنعتی

 

انواع پاوريونيت

پاوريونيت بطور کلي داراي دو نوع ذيل مي باشد:

در نوع اول موتور در بيرون از سطح روغن تعبيه شده و در برخي موارد نيز موتور در داخل سطح روغن تعبيه مي گردد. در انواع پاوريونيت اصول عملکرد يکسان مي باشد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.